Prezes Fundacji
Trener i tutor-konsultant Fundacji
Nauczyciel historii, tutor, konsultant tutorów, szkoleniowiec. Od 2006 r. prezes Kolegium Tutorów.
W latach 2008-2015 koordynator programu "Tutor we wrocławskiej szkole", wdrażanego w ponad trzydziestu wrocławskich publicznych szkołach gimnazjalnych
i ponadgimnazjalnych. Współautor innowacji pedagogicznych z zakresu tutoringu. W latach 1997 - 2008 dyrektor Liceum Akademickiego Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu. Od 2009 do 2013 r. prezes Towarzystwa Edukacji Otwartej.
Prywatnie... prywatny.
jaroslaw.traczynski@tutoring.pl
602 796 628
Członek Zarządu Fundacji
Trener i tutor-konsultant Fundacji
Germanistka, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu socjoterapii oraz wielu szkoleń z dziedziny rozwoju osobistego i umiejętności interpersonalnych w kraju i za granicą. Współzałożycielka Fundacji Życia bez Przemocy, propagującej metodę Porozumienia bez Przemocy wg M. Rosenberga, trenerka Fundacji Tutorów we Wrocławiu. Od 2010 prowadzi treningi Porozumienia bez Przemocy dla nauczycieli i rodziców. Multiplikatorka programu „Sen Żyrafy” (niem. Giraffentraum®, www.giraffentraum.de) wprowadzającego metodę PBP do przedszkoli.
Trener i tutor-konsultant Fundacji
Pedagog, nauczycielka dyplomowana, tutorka, trenerka umiejętności psychospołecznych, edukatorka w zakresie organizacji i zarządzania placówką oświatową. Związana z oświatą, jest promotorem wprowadzanych w niej reform. Jej pasją jest jakościowy rozwój szkoły. Posiada własne opracowania, raporty i publikacje z zakresu mierzenia jakości. Obecnie współrealizuje projekty związane z ewaluacją pracy szkoły.
Prowadzi szkolenia dla różnych odbiorców z obszaru kompetencji społecznych, efektywnego zarządzania i uczenia się. Jest absolwentką Szkoły Trenerów „Sieć” Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Szkoły Trenerów Biznesu Elżbiety Sołtys. Pracuje z dorosłymi i z młodzieżą. Szczególną radość sprawia jej inspirowanie ludzi do odkrywania nieuświadomionych potencjałów własnych możliwości.
Zainteresowania: wędrówki i zwiedzanie różnych zakątków, książki, spotkania z ludźmi.
ewadrozd@wp.pl
Trener i tutor-konsultant Fundacji
Andrzej Horyza – nauczyciel w Autorskich Liceach Artystycznych i Akademickich, doświadczony tutor wychowawczy, rozwojowy i akademicki, szkoleniowiec i coach. Specjalizuje się w mentoringu
i wykorzystywaniu narzędzi coachingowych dla wzmacniania rozmowy tutorskiej. Pomysłodawca
wrocławskiej Pracowni Rozwoju Tutora PoRT.
Od 25 lat zaangażowany w edukację alternatywną w jej różnych formach (od uczelni wyższych
do współpracy z przedszkolami Montessori). Zainteresowany wzmacnianiem organizacji pozarządowych. Współtworzy od 1990 Slot Art Festival i był wieloletnim wiceprezesem Stowarzyszenia Lokalnych Ośrodków Twórczych SLOT. Trener Odysei Umysłu. Zaangażowany w edukację filmową w kinie Nowe Horyzonty we Wrocławiu. Pasjonat rozwoju człowieka.
ahoryza@slot.org.pl
Trener i tutor-konsultant Fundacji
Pedagog, projektant-grafik, surdopedagog i tutor, zafascynowana twórczym rozwojem. Prowadzi zajęcia ze studentami w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz na Uniwersytecie Wrocławskim. Przez kilka lat pracowała jako nauczyciel, tutor i pedagog w Autorskich Liceach Artystycznych i Akademickich oraz jako nauczyciel w Studium Dizajnu i Fotografii Abrys we Wrocławiu. Ukończyła staż w Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie oraz liczne kursy z zakresu umiejętności psychologicznych. Naukowo zajmuje się badaniem komunikacji wizualnej w ramach studiów doktoranckich w SWPS w Warszawie. W wolnych chwilach i poszukuje nowych inspiracji w otaczającym ją świecie i ludziach.
gosia.a.ciesielska@gmail.com
Od 2004 roku pracuje jako adiunkt na Wydziale Nauk Pedagogicznych w Dolnośląskiej Szkole Wyższej, od 2007 współpracuje z Kolegium Tutorów. Publikuje prace z zakresu socjologii współczesności oraz kultury edukacji (szkolnej codzienności). Specjalizuje się w analizach jakościowych, w tym w badaniach ewaluacyjnych i w badaniach w działaniu. Był liderem projektów Konsultanci Zespołu Nauczycieli 2007, Pracownia Ewaluacji dla Zespołów Edukacyjnych 2008. W projektach tych uczestniczyły również szkoły wprowadzające jako pierwsze tutoring we Wrocławiu. W ten sposób jako badacz od początku towarzyszy inicjatywie szkolnego tutoringu.
Trener Fundacji
Psycholog społeczny i pedagog, trener biznesu, coach, konsultant i tutor akademicki. Adiunkt Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu, specjalistka w zakresie psychologii zarządzania i organizacji, posiada bardzo duże doświadczenie w szkoleniu grupowym kadry menedżerskiej różnych szczebli, a także pracy indywidualnej (coaching). Autorka kilkunastu artykułów naukowych, komentatorka wydarzeń społecznych w mediach (głównie TVN, a także TVP oraz Polskie Radio Wrocław, RMF, Gazeta Wrocławska). Koordynatorka Polskiej Akademii Dzieci w Dolnośląskiej Szkole Wyższej (akcja poświęcona edukacji dzieci oraz współpracy nauczycieli i ekspertów).
Trener i tutor-konsultant Fundacji
Absolwentka filozofii na U.Wr. (mgr), stosunków międzynarodowych w DSW (licencjat) oraz studiów podyplomowych z doradztwa zawodowego. Pod kierunkiem prof. dr hab. Z. Kwieciński pisała pracę doktorską na temat „Władza – wsparcie – upełnomocnienie. Filozoficzne aspekty poradnictwa”. W szkołach niepublicznych uczyła filozofii i etyki. Prowadzi projekty i programy krajowe i międzynarodowe związane z edukacją. Autorka i tłumaczka tekstów o edukacji i poradnictwie. Współredaktorka publikacji dotyczących zagadnień z obszaru edukacji, kultury oraz poradnictwa. Pracuje w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu.
azem@wp.pl
Trener Fundacji
psychoterapeuta Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego. Od ponad 10 lat zajmuje się pomocą psychologiczną. Prowadzi psychoterapię indywidualną i grupową młodzieży i dorosłych oraz terapię rodzin. Ukończyła trzyletnie szkolenie z zakresu psychoterapii w Ośrodku Edukacji Psychologicznej we Wrocławiu oraz 4-letnią podyplomową szkołę w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym – specjalistyczne szkolenie rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Polskie Towarzystwo Psychiatryczne przygotowujące do uzyskania Certyfikatu Psychoterapeuty. Na co dzień pracuje w Specjalistycznej Poradni Terapeutycznej we Wrocławiu oraz prowadzi własną praktykę prywatną. Swoją pracę terapeutyczną poddaje regularnej superwizji.
Trener Fundacji
Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, ukończyła studia podyplomowe na kierunku Neurodydaktyka z tutoringiem w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy pod kierunkiem dr Marzeny Żylińskiej. Od kilku lat zajmuje się Analizą Stylów Uczenia się autorstwa prof. Barbary Prashing. Szkoli nauczycieli z zakresu indywidualnych stylów uczenia się dzieci i młodzieży oraz neurodydaktyki. Współpracowniczka Fundacji Kolegium Tutorów. Pracowała w szkole podstawowej, a obecnie jest nauczycielką języka polskiego w Gimnazjum nr 34 we Wrocławiu, gdzie każdego dnia stosuje wiedzę o naturalnych procesach uczenia się.
minor.ewa@gmail.com
Trener i tutor-konsultant Fundacji
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu oraz wydziału filologii polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim, nauczyciel dyplomowany w ZSO nr 5 we Wrocławiu, nauczyciel akademicki w SWFiS na Uniwersytecie Ekonomicznym, instruktor koszykówki, instruktor fitness, instruktor Nordic Walking, członek Stowarzyszenia Kuratorów Sądowych „Frontis” we Wrocławiu, studentka Studium Socjoterapii, Profilaktyki i Promocji Zdrowia we Wrocławskiej Pracowni Psychoedukacji i Terapii "Plus" Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, prywatnie mama czteroletniego Karola i dziewięcioletniego Adasia, miłośnik książek, spotkań w gronie przyjaciół oraz pracy w ogrodzie.
Trener Fundacji
Trener wideotreningu komunikacji, coach, trener i doradca zawodowy, pedagog. Absolwentka studiów pedagogicznych na Uniwersytecie Wrocławskim o specjalizacji poradnictwo oraz studiów podyplomowych z zakresu doradztwa zawodowego, trenerstwa i zarządzania kadrami. Posiada certyfikat trenera Wideotreningu Komnikacji. Aktualne przygotowuje się do uzyskania certyfikatu coacha ICF (International Coaching Federation).
coaching.katarzyna.oleszek@gmail.com